Ontspanningsmassage

Ontspanningsmassage: thuis een massage geven

Wil je puur genieten van een traktatie voor zowel je lichaam als geest? In deze blog leer je de beste manier om een ontspanningsmassage te geven. Zo’n massage is een van de oudste en bekendste manieren om eens heerlijk te ontspannen. Mits je natuurlijk de juiste plekjes masseert.

Daarom vind je hier ontspanningsmassages voor iedereen die snakt naar een relaxte belevenis. Reken eindelijk af met opgebouwde spanningen en bevrijd jezelf van vervelende kwaaltjes. 

Neem de tijd om je partner te verwennen met sensuele bewegingen en laat je meeslepen in deze praktische blog met veel informatie en tips.

Inhoudsopgave

Wat is een ontspanningsmassage?

Een ontspanningsmassage is niet gewoon een ‘massage’, het is een vorm van kneden en wrijven om je lichaam en geest te ontspannen. Deze eeuwenoude techniek geeft een gevoel van absolute rust, waarbij je puur de buitenste laag van het spierweefsel masseert.

Ontspanningsmassage

Dankzij deze massage krijg je dus niet alleen meer vitaliteit en een betere gezondheid, je hebt namelijk ook direct een moment voor jezelf. Je hoeft dus niet meer te zoeken naar een ontspannen dagje. Het momentje van rust en ontspanning komt gewoon rechtstreeks naar je thuis.

Laten we beginnen met ontspanningsmassage voor 2. Deze oefening is bedoeld voor twee personen. Dus pak alvast de massageolie erbij en leg je partner in een comfortabele houding neer.

Ontspanningsmassages

In dit onderdeel vind je de beste ontspanningsmassages voor 2. Elke oefening biedt genoeg voordelen, dus laat je vooral inspireren door deze sensuele massage.

1. Schoudermassage

Waar: dit is misschien wel de meest voorkomende plek waar mensen spanning voelen. Een schoudermassage leidt tot stressvermindering en is de ideale manier om de spieren te ontspannen.

Ontspanningsmassage
  1. Leg je handen op de schouder met beide duimen op de bovenrug en houd de 4 overige vingers naast het sleutelbeen
  2. Maak een langzame, cirkelvormige beweging met beide handen en draai met je duimen een rondje vlak onder de halslijn
  3. Werk met beide handen op één schouder en gebruik opnieuw een cirkelvormige beweging

2. Hoofdmassage

Waar: deze geweldige ontspanningsmassage komt uit India en is het ultieme hulpmiddel bij stress. Het draait erom dat je een zachte beweging gebruikt om het hoofd te ontspannen.

Ontspanningsmassage
  1. Beweeg je handen vanuit de nek naar de onderkant van het hoofd. 
  2. Druk je vingers tegen de onderkant van de schedel, waarbij je een ronde beweging maakt over het hoofd.
  3. Wrijf met je vingers over het hoofd in een ovale beweging. Begin bij de onderkant van de schedel en masseer richting de nek.
  4. Vervolgens masseer je de bovenkant van het hoofd op dezelfde manier als stap 2 en 3.

3. Rug ontspanningsmassage

Waar: een rug ontspanningsmassage vergoot doorbloeding van de huid en spieren. Het helpt tegen pijn en stijfheid. Deze massage voorkomt bijvoorbeeld problemen als gevoelige huid en decubitus.

  1. Smeer een kleine hoeveelheid lotion of olie op je handen. Wrijf deze gelijkmatig over je handpalmen.
  2. Beweeg rustig over de rug voor een optimale ontspanningsmassage. 
  3. Vervolgens start je de massage op de onderrug en je beweegt je handen rustig richting de schouders.
  4. Maak ronde bewegingen als je naar boven glijdt. Druk af en toe met je duimen, terwijl je deze cirkel beweging maakt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *