Libido verhogen

De beste tips om je libido te verhogen

Sommige mensen noemen het seksdrive, ander mojo, je libido is simpelweg de mate waarin je verlangt naar seks. Deze zul je voor de rest van je leven, in meer of mindere mate met je meedragen. In deze blog vind je tips om binnen no-time je libido te verhogen.

Seks blijft namelijk toch één van de meest fascinerende onderdelen van het leven. Dus ondanks dat je soms weinig zin hebt in seks, zou het zonde zijn om jarenlang rond te lopen met een laag libido.

Libido verhogen

Hoe ontstaat een laag libido?

Je libido kan tijdens je leven behoorlijk schommelen. Deze schommelingen worden meestal veroorzaakt door je persoonlijke lifestyle, werk en omgeving.

Stel je gaat bijvoorbeeld op bezoek bij je 93-jarige tante, dan zul je ongetwijfeld geen enkele moeite hebben om je libido in bedwang te houden.

Toch bestaan er talloze factoren die voor een groot gedeelte je libido kunnen beïnvloeden. Hieronder staan een aantal veelvoorkomende factoren op een rijtje:

Stress

Een stressvolle lifestyle zorgt doorgaans ervoor dat je minder zin hebt in seks. Daarnaast kan bijvoorbeeld ook je partner en/of werkgever een breed scala stressvolle gevoelens veroorzaken.

Cafeïne

Slecht nieuws voor alle koffiedrinkers, want cafeïne heeft doorgaans een stressverhogende werking op het menselijk lichaam. Drink je bijvoorbeeld elke dag meerdere kopjes koffie, dan zul je natuurlijk weinig kans maken om je libido te verhogen.

Depressie

Op het moment dat je last hebt van depressieve gevoelens, zul je vroeg of laat ook je mojo kwijtraken. Daarnaast zul je zo sneller een seksuele disfunctie ontwikkelen, dan zonder depressieve gevoelens.

Roken

Mensen die langdurig roken zullen doorgaans meer last hebben van een lager libido in vergelijk met de meeste niet-rokers. Daarnaast heeft regelmatig alcoholgebruik ook géén positieve uitwerking op je libido.

Roken is slecht voor libido

Tips om je libido te verhogen

Er bestaan tegenwoordig allerlei praktische tips om je libido te verhogen. Dus stel je hebt op dit moment weinig tot geen enkele behoefte aan seks? Gebruik dan onderstaande tips en je hebt binnen no-time je mojo weer terug in je bezit.

Tip 1. Sporten werkt stressverlagend

Voldoende sport en beweging kan helpen bij het verhogen van je libido! Een intensieve krachttraining verhoogt bij mannen het testosterongehalte. Zo’n toename van dit geslachtshormoon stimuleert dan weer je libido.

Tip 2. Blijf gezond eten

Op het moment dat je wekenlang rondloopt zonder seksdrive, kan dit te maken hebben met je voeding. Probeer daarom zoveel mogelijk ongezonde maaltijden te vermijden. Wil je kans maken dat je mojo weer terugkomt, dan kun je natuurlijk veel beter gaan voor gezonde recepten en tussendoortjes.

Sommige voeding kan trouwens ook libidoverhogend werken. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Bananen, avocado’s, Bleekselderij.
  • Knoflook, basilicum, Gember.
  • Vijgen, Watermeloen, Asperges.
  • Oesters, eieren, amandelen.

Let op! Het effect van bovenstaande voedingsstoffen kan behoorlijk variëren. Daarom wordt het in de praktijk meer gebruikt als ondersteuning. Stel dat je bijvoorbeeld één week lang elke dag twintig bananen eet, dan zorgt dit dus niet direct dat je libido spontaan zal verhogen.

Misschien ook interessant:
Tip 3. Probeer vitamines & Supplementen

Naast bovenstaande voedingsmiddelen kunnen sommige vitamines en supplementen je libido ook flink verhogen. Hieronder staan een aantal belangrijke vitamines en supplementen op een rijtje!

  • Vitamine C, Vitamine B6
  • Beta-caroteen, L-citrulline.
  • Gingko biloba, Fenegriek.
  • Saffraan, Maca.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *